Zveme na koncert Štěpána Raka a Matěje Raka. Uskuteční se 8. března od 16 hodin v obecní hospodě.
Koncert Štěpán Rak a Matěj Rak
Datum konání: 8. 3. 2025
Datum konání: 8. 3. 2025
Zveme na koncert Štěpána Raka a Matěje Raka. Uskuteční se 8. března od 16 hodin v obecní hospodě.
Datum konání: 17. 1. 2025
Srdečně zveme na besedu s fotografem Rostislavem Bartoněm na téma "Volně žijící zvířata". Beseda se koná v Obecní hospodě v Oucmanicích v pátek 17. ledna od 18 hodin. Navazuje na besedu z ledna 2024 na téma Krajinou příběhů Orlických hor a podhůří.
Datum konání: 17. 1. 2025
Obdrželi jsme informace o výskytu ptačí chřipky.
Potvrzená nákaza se týká obce Koldín, v nekomerčním malochovu, proto není třeba zřizovat ochranná ani dozorová pásma.
V příloze jsou informativní dokumenty, které jsme obdrželi.
PCH - pro chovatele.pdf
Datum konání: 15. 1. 2025 - 31. 3. 2025
Oznamujeme zahájení přijímání plateb poplatků v roce 2025. V hotovosti každou středu o úředních hodinách, tj. od 8:00 do 11:30 hodin a od 13:00 do 17:00 hodin. Pokud požadujete platbu převodem na účet, je potřeba poslat požadavek e-mailem a v odpovědí obdržíte předpisný seznam na číslo popisné. Po zaplacení poplatku na účet za svoz komunálního odpadu budete mít připravenou známku na popelnici na Obecním úřadě.
Platby převodem na účet obce č. 2700099135/2010 vedený u banky FIO. Převodem je nutné platit každý poplatek zvlášť a do zprávy pro příjemce uvést jméno a druh poplatku. Na výši poplatku se lze dotázat elektronicky e-mailem na adrese obec@oucmanice.cz .
Poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů je stanoven ve výši 650,- Kč za poplatníka. Poplatníkem je každá osoba s trvalým pobytem na území obce a osoba vlastnící rekreační či obytný dům bez trvale přihlášených obyvatel. Splatnost poplatku do 31.3.
Poplatek za psa je stanoven ve výši 70,- Kč za prvního psa, za každého dalšího psa je poplatek 100,- Kč. Splatnost poplatku do 30. 04.
Stočné je stanoveno ve výši 14,- Kč za m3 plus DPH 12%, celkem 15,68 Kč za m3. Počítáno ze spotřebované pitné vody předchozího roku evidované u společnosti VaK Jablonné nad Orlicí. Splatnost poplatku do 31. 03.
Datum konání: 4. 1. 2025
V sobotu 4. ledna 2025 naší obec navštívili Tři králové se sbírkou pro potřebné. Oblastní charita Ústí nad Orlicí děkuje za finanční dar získaný sbírkou ve výši 15.421,- Kč.
Datum konání: 1. 1. 2025
Vážený spoluobčané, přejeme krásné Svátky vánoční plné šťastných momentů
a do nového roku 2025 svobodu, optimismus a zdraví.
Datum konání: 1. 1. 2025
V roce 2025 zůstává četnost svozů jednotlivých odpadů stejná, jako v roce 2024.
Nově se sváží plast z nádob zapůjčených jednotlivým nemovitostem ze stejných stanovišť, jako směsný komunální odpad.
Svozová firma upozorňuje, že svoz odpadu v daném dni probíhá od 6:00 do večerních hodin.
Svozová firma nedoporučuje používat plechové popelnice o objemu 110 litrů z důvodu nebezpečí uložení teplého popela a následného zahoření svozové techniky.
Poplatek za svoz komunálních odpadů v roce 2025 je ve výši 650,- Kč na obyvatele s trvalým pobytem v obci.
Množství směsného komunálního odpadu na obyvatele v roce 2025 klesá na 160 kg.
V případě nedostatečné kapacity nádoby na plast se nabízejí varianty řešení:
Domluvit se se sousedem, který nemá kapacitu plně využitou
Koupit si na OÚ pytle na plastový odpad. Plný pytel se při svozu přiloží k popelnici na stanovišti.
Dokoupit si další nádobu na plast.
Poklepáním na obrázek se nabídne soubor pdf. ke stažení.
Datum konání: 20. 12. 2024
Obec oznamuje.
V pátek 20. prosince se naposledy sváží kontejnery na plastový odpad a od příštího svozu v pátek 17. ledna 2025 se budou svážet popelnice o objemu 240 l systémem dům od domu. V podmínkách naší obce ze svozových míst, ze kterých se sváží popelnice na směsný komunální odpad. Číslo popisné obdrží od obce nádobu do zápůjčky zdarma, která je v majetku firmy EKOLA. Pro rok 2025 obdržíte známku na nádobu s nutností vylepení od 1. dubna 2025, kterou obdržíte po zaplacení poplatků. Termíny svozů plastového odpadu v roce 2025 budou vyvěšeny na internetu a obdržíte při placení poplatku. Připomínám, že den svozu je platný v průběhu celého dne od 6:00 ráno do 22:00 hodin večer.
Výdej nádob jednotlivým nemovitostem proběhne ve dvoře hospody v termínech:
Středa 18. prosince od 18:00 do 19:00
Čtvrtek 19. prosince od 13:30 do 14:00
Pátek 20. prosince od 18:00 do 19:00
Při přebírání bude zástupce nemovitosti podepisovat smlouvu o zápůjčce nádoby.
Datum konání: 15. 11. 2024
ČEZ distribuce se obrací na vlastníky stromů pod vedením elektrické energie o ořez dřevin v případě potřeby.
Datum konání: 7. 10. 2023
Na stanoviště kontejnerů u Jižní stráně a u prodejny jsou přidány menší popelnice o objemu 120 litrů. Tyto nádoby jsou určený na kovový odpad z magnetického kovu (železo - plechovky od konzerv, pivní víčka, plechovky od barev .............. ). Tímto vás žádáme o pomoc při třídění kovu na magnetický a nemagnetický, železo a hliník. Do stávajících nádob o objemu 240 litrů budeme dávat hliníkový odpad (nemagnetický) a do nádob o objemu 120 litrů budeme dávat železný odpad (magnetický). Rozdílný obsah nádob je s ohledem na rozdílnou objemovou hmotnost odpadů. Za pomoc při třídění předem děkujeme.