Velikonoční dílničky 19. dubna
Datum konání: 19. 4. 2025
Datum konání: 30. 4. 2025
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ PRO TVORBU PROGRAMU ROZVOJE OBCE OUCMANICE
Milí spoluobčané,
naše obec v současné době zpracovává program rozvoje obce – PRO, ve kterém chceme vyjasnit priority rozvoje obce a rozvrhnout jednotlivé rozvojové činnosti na nejbližší roky. Program rozvoje nám umožní lépe využít našich finančních prostředků, je i důležitým podkladem při získávání různých dotací na uskutečnění vybraných rozvojových záměrů. Považujeme za velmi důležité zjistit vaše názory na to, jaká by měla naše obec být a co pro to všichni můžeme udělat.
Obracím se na vás proto s žádostí o vyjádření názoru na otázky uvedené v tomto dotazníku. Výsledky průzkumu poslouží výlučně jako podklad pro zpracování programu rozvoje obce a poskytnuté údaje budou pečlivě vyhodnoceny.
Ke stažení níže je první část PRO Oucmanice — charakteristika obce, což je výchozí dokument pro pokračování v dalších etapách tvorby programu. Charakteristika se skládá ze sedmi kapitol a navazuje na program z roku 2015, sepsaných zastupiteli obce a zástupci spolků. Dále je ke stažení PRO 2016-2025 a dotazník k vytištění.
Do schránky obdržíte jeden výtisk ankety na čp.
Vyplnit lze listinnou podobu dotazníku a vložit ji do schránky obce anebo vyplnit anketu v elektronické podobě v aplikaci Mobilního rozhlasu – Munipolis. Občané, kteří ještě aplikaci v mobilním telefonu nemají, se mohou přihlásit přes ikonu na webových stránkách obce „Mobilní rozhlas“, doporučuji stáhnout si aplikaci. Vyplnit anketu může každý obyvatel obce.
Dotazník se vyplňuje do 30. dubna.
Děkuji Vám za spolupráci a projevený zájem.
starosta obce Josef Pavlíček
Charakteristika obce Oucmanice (2025-2035).pdf
Datum konání: 18. 4. 2025
Prodejna Hruška žádá o nahlášení objednávek na velikonoce. Jedná se o Mazance, veky, pečivo a salát.
Ve svátek na Velký pátek 18. dubna bude otevřeno od 7:00 do 12:00 hodin.
Datum konání: 17. 4. 2025
Otevírací doba hospody na velikonoce
Otevřeno
čtvrtek 17. dubna od 19:00 hodin – Zelený čtvrtek,
prodej zeleného piva
sobota 19. dubna od 14:00 hodin – Velikonoční dílničky
Zavřeno
Pátek 18. dubna
Pondělí 21. dubna
Datum konání: 11. 4. 2025 - 13. 4. 2025
Datum konání: 25. 3. 2025 - 25. 5. 2025
Po dobu nepřítomnosti paní Vackové dochází k úpravě otevírací doby v prodejně Hruška v Oucmanicích následovně.
25. března až 25. května 2025
Pondělí: 7:00 - 12:00
Úterý: 7:00 - 12:00
Středa 7:00 - 12:00
Čtvrtek: 9:00 - 13:00
Pátek: 7:00 - 15:30
Sobota: zavřeno
Na velký pátek 18. dubna bude otevřeno od 7:00 do 12:00 hodin.
Datum konání: 15. 1. 2025 - 31. 3. 2025
Oznamujeme zahájení přijímání plateb poplatků v roce 2025. V hotovosti každou středu o úředních hodinách, tj. od 8:00 do 11:30 hodin a od 13:00 do 17:00 hodin. Pokud požadujete platbu převodem na účet, je potřeba poslat požadavek e-mailem a v odpovědí obdržíte předpisný seznam na číslo popisné. Po zaplacení poplatku na účet za svoz komunálního odpadu budete mít připravenou známku na popelnici na Obecním úřadě.
Platby převodem na účet obce č. 2700099135/2010 vedený u banky FIO. Převodem je nutné platit každý poplatek zvlášť a do zprávy pro příjemce uvést jméno a druh poplatku. Na výši poplatku se lze dotázat elektronicky e-mailem na adrese obec@oucmanice.cz .
Poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů je stanoven ve výši 650,- Kč za poplatníka. Poplatníkem je každá osoba s trvalým pobytem na území obce a osoba vlastnící rekreační či obytný dům bez trvale přihlášených obyvatel. Splatnost poplatku do 31.3.
Poplatek za psa je stanoven ve výši 70,- Kč za prvního psa, za každého dalšího psa je poplatek 100,- Kč. Splatnost poplatku do 30. 04.
Stočné je stanoveno ve výši 14,- Kč za m3 plus DPH 12%, celkem 15,68 Kč za m3. Počítáno ze spotřebované pitné vody předchozího roku evidované u společnosti VaK Jablonné nad Orlicí. Splatnost poplatku do 31. 03.
Datum konání: 4. 1. 2025
V sobotu 4. ledna 2025 naší obec navštívili Tři králové se sbírkou pro potřebné. Oblastní charita Ústí nad Orlicí děkuje za finanční dar získaný sbírkou ve výši 15.421,- Kč.
Datum konání: 1. 1. 2025
V roce 2025 zůstává četnost svozů jednotlivých odpadů stejná, jako v roce 2024.
Nově se sváží plast z nádob zapůjčených jednotlivým nemovitostem ze stejných stanovišť, jako směsný komunální odpad.
Svozová firma upozorňuje, že svoz odpadu v daném dni probíhá od 6:00 do večerních hodin.
Svozová firma nedoporučuje používat plechové popelnice o objemu 110 litrů z důvodu nebezpečí uložení teplého popela a následného zahoření svozové techniky.
Poplatek za svoz komunálních odpadů v roce 2025 je ve výši 650,- Kč na obyvatele s trvalým pobytem v obci.
Množství směsného komunálního odpadu na obyvatele v roce 2025 klesá na 160 kg.
V případě nedostatečné kapacity nádoby na plast se nabízejí varianty řešení:
Domluvit se se sousedem, který nemá kapacitu plně využitou
Koupit si na OÚ pytle na plastový odpad. Plný pytel se při svozu přiloží k popelnici na stanovišti.
Dokoupit si další nádobu na plast.
Poklepáním na obrázek se nabídne soubor pdf. ke stažení.