Hasiči srdečně zvou na Dětský karneval 22. března od 14 hodin v Oucmanicích.
Pozvánka na dětský karneval
Datum konání: 22. 3. 2025
Datum konání: 22. 3. 2025
Hasiči srdečně zvou na Dětský karneval 22. března od 14 hodin v Oucmanicích.
Datum konání: 29. 3. 2025
Zveme na divadelní kus "Němý svědek" od Alda Nikolaje v podání divadelního spolku Labyrint z Brandýsa. Hraje se 29. března od 18:00 hodin.
Datum konání: 17. 3. 2025
S ohledem na vydaná opatření Státní veterinární správou ZOD Zálší oznamuje, že od pondělí 17.3. 2025 bude probíhat výdej obědů v 10 hodin na parkovišti u obecního úřadu v Oucmanicích.
Jedná se o dočasné opatření. Děkujeme za pochopení.
Eliášová Pavlína
vedoucí stravování
Datum konání: 15. 1. 2025 - 31. 3. 2025
Oznamujeme zahájení přijímání plateb poplatků v roce 2025. V hotovosti každou středu o úředních hodinách, tj. od 8:00 do 11:30 hodin a od 13:00 do 17:00 hodin. Pokud požadujete platbu převodem na účet, je potřeba poslat požadavek e-mailem a v odpovědí obdržíte předpisný seznam na číslo popisné. Po zaplacení poplatku na účet za svoz komunálního odpadu budete mít připravenou známku na popelnici na Obecním úřadě.
Platby převodem na účet obce č. 2700099135/2010 vedený u banky FIO. Převodem je nutné platit každý poplatek zvlášť a do zprávy pro příjemce uvést jméno a druh poplatku. Na výši poplatku se lze dotázat elektronicky e-mailem na adrese obec@oucmanice.cz .
Poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů je stanoven ve výši 650,- Kč za poplatníka. Poplatníkem je každá osoba s trvalým pobytem na území obce a osoba vlastnící rekreační či obytný dům bez trvale přihlášených obyvatel. Splatnost poplatku do 31.3.
Poplatek za psa je stanoven ve výši 70,- Kč za prvního psa, za každého dalšího psa je poplatek 100,- Kč. Splatnost poplatku do 30. 04.
Stočné je stanoveno ve výši 14,- Kč za m3 plus DPH 12%, celkem 15,68 Kč za m3. Počítáno ze spotřebované pitné vody předchozího roku evidované u společnosti VaK Jablonné nad Orlicí. Splatnost poplatku do 31. 03.
Datum konání: 4. 1. 2025
V sobotu 4. ledna 2025 naší obec navštívili Tři králové se sbírkou pro potřebné. Oblastní charita Ústí nad Orlicí děkuje za finanční dar získaný sbírkou ve výši 15.421,- Kč.
Datum konání: 1. 1. 2025
V roce 2025 zůstává četnost svozů jednotlivých odpadů stejná, jako v roce 2024.
Nově se sváží plast z nádob zapůjčených jednotlivým nemovitostem ze stejných stanovišť, jako směsný komunální odpad.
Svozová firma upozorňuje, že svoz odpadu v daném dni probíhá od 6:00 do večerních hodin.
Svozová firma nedoporučuje používat plechové popelnice o objemu 110 litrů z důvodu nebezpečí uložení teplého popela a následného zahoření svozové techniky.
Poplatek za svoz komunálních odpadů v roce 2025 je ve výši 650,- Kč na obyvatele s trvalým pobytem v obci.
Množství směsného komunálního odpadu na obyvatele v roce 2025 klesá na 160 kg.
V případě nedostatečné kapacity nádoby na plast se nabízejí varianty řešení:
Domluvit se se sousedem, který nemá kapacitu plně využitou
Koupit si na OÚ pytle na plastový odpad. Plný pytel se při svozu přiloží k popelnici na stanovišti.
Dokoupit si další nádobu na plast.
Poklepáním na obrázek se nabídne soubor pdf. ke stažení.
Datum konání: 31. 10. 2021
Policie ČR nás požádala o o umístění preventivních aktivit na webové stránky obce.
Prevence je zaměřená na náctileté a seniory.
Náctiletí:
https://www.policie.cz/clanek/web-informacni-servis-zpravodajstvi-chran-svuj-svet.aspx
Senioři:
https://www.policie.cz/clanek/pomahame-seniorum-chranime-seniory-vnuk-utoci.aspx.
Pozor na lákavé nabídky podomních prodejců
Podomní prodejci přicházejí stále s novými praktikami. Většina z nich má škálu důvodů a příběhů, kterými se snaží získat vaši důvěru. Mnozí také moc dobře vědí, že v obcích a městech, kde je vyhláškou podomní prodej zakázán, se tímto jednáním dopouští protiprávního jednání. Ani to je od lehce nabitého zisku neodradí.
V současné době, kdy lze v médiích slyšíme o „energetické krizi“ a některé společnosti oznamují konec, lze předpokládat i zvýšený počet podomních prodejců nabízejících právě výhodné smlouvy na dodávky energií. Dalšími a častými praktikami jsou nabídky různých služeb na výměnu zámků, služby kominíka či servis oken. Pozor, lze se také setkat s lákavou nabídkou „levného“ zboží, které na první pohled vypadá jako originál, ale originálem není.
Policie proto radí:
- Pamatujte, nikdy vám nedá nikdo nic zadarmo.
- Nedůvěřujte cizím lidem a nikoho takového nepouštějte do svého bytu, obzvlášť v případech, kdy cizí osoba chce rozměnit bankovky, nebo se domáhá pitné vody.
- Buďte obezřetní, opatrní a informace si prověřujte.
- Nedovolte, aby na vás kdokoli činil nátlak a nutil vás k okamžitému rozhodnutí.
- Nikdy neplaťte za nabízené zboží předem v hotovosti, bez sepsané smlouvy o koupi či prodeji.
- Nesdělujte své osobní údaje a prodejce žádejte o kontakt, který si klidně hned vyzkoušejte a ověřte.
- Nepodepisujte nic bez rozmyslu, pokud můžete, kontaktujte ihned členy rodiny nebo si nechte čas na rozmyšlenou.
- V případě, že jste byli podvedeni, nebojte se obrátit na policii.
V neposlední řadě nepodléhejte vidině rychlého zbohatnutí, výhodné koupě či dokonce výhry. V naprosté většině těchto případů se jedná o podvod.
kpt. Mgr. Jiří Tesař
koordinátor prevence
Datum konání: 9. 11. 2020
European Cybercrime Centre spadající pod mezinárodní organizaci Europol vydala v rámci projektu "eComm Action" několik infografik, ve kterých jsou poskytovatelům obchodních služeb a zákazníkům v internetovém prostředí ilustrovány základní rizika spojená s on-line prodejem. Souhrn bezpečnostních pravidel, na jejichž tvorbě se podíleli zkušení kriminalisté z různých evropských zemí včetně České republiky, se zaměřuje nejen na internetové prodejce, kterým radí, jak bezpečně provozovat svojí činnost (#SellSafe) a na co si dát pozor, ale také na koncové zákazníky (#BuySafePaySafe), jimž je na konkrétních případech ukázáno, jaká jsou největší úskalí internetového nakupování.
Ecommerce_goldenrules_2020_CZ.pdf